Biegi towarzyszące 8. PKO Półmaraton Solidarności

W historii naszego biegu mamy setki tysięcy uczestników. Dzisiejsi półmaratończycy swoje pierwsze doświadczenia biegowe zdobywali na trasie Lubelskiego Biegu Solidarności. Jesteśmy obecni w Lublinie od 1981 roku. Chcąc wystartować w pierwszą sobotę czerwca w wybranej kategorii 28. Biegu Solidarności „Lubelski Lipiec 1980”  zapisy>>> musimy wrócić do treningów. Jak często biegać i ile przed startem, aby pokonać dystans 2300 metrów? Oto kilka zasad, które pomogą bezpiecznie przygotować się do Biegu Solidarności w Lublinie.


Wyłącz komputer i pobiegaj.

- Po czasie ograniczeń w dobie pandemii  i zupełnego rozbratu z aktywnością sportową możemy wspólnie wyznaczyć sobie cel przygotowania się do biegu. Po takim czasie powrót do regularnego treningu nie jest łatwy ani psychicznie ani fizycznie – mówi dyrektor biegu Marek Wątorski. Najważniejsza zasada dotycząca powrotów do treningu, zwłaszcza, kiedy przyczyną przerwy była choroba lub kontuzja, brzmi: nigdy nie wracaj za wcześnie.  W przypadku ponad rocznej pandemii jednym z powodów przerwy był brak cyklicznych zajęć sportowych w szkole.

 

Z rozwagą w pierwszy trening. 

Nie jesteśmy niezniszczalni. Wykorzystując poczucie pierwszej mocy, możemy na początku czuć się dobrze, jednak zbyt intensywne pierwsze rozbiegania kończą się bólem mięśni i spadkiem formy. Biegajcie stopniowo, ostrożnie. Powrót do biegania po długiej przerwie to doskonała okazja do tego, żeby wprowadzić urozmaicenie w treningu. Wykonujcie różnego rodzaju ćwiczenia sprawnościowe, siłowe czy rozciągające. Skorzystajcie z urządzeń na powietrzu. Jeśli biegamy i spacerujemy w szybkim tempie przez 20 czy 30 minut to wystarczy.

 

Twoja technika biegania. 

Mając przed sobą krótsze i mniej intensywne treningi możemy uczyć nasz organizm prawidłowego wzorca ruchowego, który z czasem stanie się dla nas naturalny. Oczywiście z początku będziecie czuć się nieswojo, ale warto uzbroić się w cierpliwość. Pamiętajmy, że prawidłowa postawa w biegu zapobiega kontuzji.

 

Czas zacząć przygotowania do 28. Biegu Solidarności. Stawiamy na dzieci i młodzież, w tym także zawodników niepełnosprawnych. Czekamy na studentów i reprezentantów firm w biegu charytatywnym. Dla najmłodszych biegaczy mamy biegi na stadionie. Rozbiegajmy Lublin 5 czerwca pod hasłem „Warto Być Polakiem”. Na każdego uczestnika czeka koszulka startowa i pamiątkowy medal. Zapisy elektroniczne>>>. Obowiązują limity startowe.

Sponsorzy strategiczni
Sponsorzy wspierający
Partnerzy medialni
Organizatorzy
Partnerzy